tisdag 20 november 2012

Gästbloggare nummer 3

Hej!

Ja jag har då oxå fått den stora äran att gästblogga hos Rebecka :)

Jag är en tjej på alldeles strax 42 år.



Kommer ursprungligen från Ekerö uppe i Stockholm men flyttade neråt landet för kärlekens skull :)

Jag går hemma på dagarna med sjukersättning, har en del sjukdomar SLe och fibromyalgi är väl dom som sätter mest spår på kroppen, men har även benägenhet för blodproppar och en ganska jobbig migrän.
Jag tänkte att jag skickar med några länkar om vad SLE och fibro ställer till med det skulle bli så långt om jag skulle beskriva :)



Rebecka lärde jag känna genom hennes pappa, jag jobbade på Pressbyrån vid tågstationen i Nyköping 2007 och Kenneth var ganska ofta inne o prata med mig och det uppstod tycke för varandra, så en helg skulle barnen till sin mamma och han tog med dom in :) det var första gången, sen åkte jag ner till dom och var där en helg och det fungerade väl sådär, vi hade våra dispyter men det har väl dom flesta styvmödrar med pappans barn, ungefär som "du ska inte komma här och bestämma" :) eller "du ska inte tro att du är min mamma"
Fast det har vi lagt bakom oss och nu idag tycker jag att vi har det bra, Rebecka är en tjej med stort hjärta och hon är omtänksam, hon bryr sig om sina närmaste och det är en bra egenskap.
Det tråkiga är väl att hon bor lite långt bort så man ses inte så ofta, men det brukar bli en tur neråt ibland och då passar man på att gå på Ikea oxå :)

Ja det var väl lite om mig och hur vi lärde känna varandra
Kram

läs hennes blogg, det är väldigt intressant och läsa om hennes sjukdommar, vad som händer och allt sådant, hur du kommer dit? klicka HÄR

4 kommentarer:

  1. Men hur ser jag ut, jaja kanske inte rätt bild, fast det gör inget.
    Tack för en jättetrevlig dag i måndags.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo..det där med "Du är inte min pappa" har man ju hört..fast det lägger man ju som skrivet här bakom sig..det hör till.
    Den minsta i familjen växte ju upp med mig från treårsåldern...men det har funkat bra..de andra? Ja fan..de var ju i princip utflugna när jag kom in i bilden...jo...men så kan de va.

    Ha de gött :)

    SvaraRadera
  3. jasså du är här med :)

    SvaraRadera
  4. Hej, hoppas allt är bra med Gangster och att han håller sig inne nu :)
    Ser att det inte varit någon gästbloggare efter mig.
    Hoppas du hittar någon till.
    Kram

    SvaraRadera